Hostwinds Tutorials

Zoekresultaten voor:


Hoe maak je een autoresponder in Virtualmin

Trefwoorden: Virtualmin 

Met VirtualMin kunt u een e-mail autoresponder instellen, wat in wezen een geautomatiseerd antwoord is dat is verzonden naar iedereen die het account is gestuurd waarop het is ingesteld.

De focus van dit artikel is om u te laten zien hoe u een autoresponder maakt voor een e-mailaccount binnen VirtualMin. Dit artikel impliceert dat u VirtualMin al hebt geïnstalleerd; Als u dit nog niet hebt gedaan, kijk dan naar het volgende artikel: Hoe Virtualmin (CentOS 7) te installeren.Voordat we aan de slag moeten zijn, moet u inloggen op uw VirtualMin- of Webmin-account.Als u niet zeker bent hoe u dit moet doen, of u houdt van klikken op Links, bekijk het volgende artikel, dat dekt: Hoe in te loggen op Webmin.Zodra u bent ingelogd en gereed, gaat u verder met de volgende stappen om een autoresponder in te stellen.

  1. Selecteer in het gedeelte VirtualMin het domein in het vervolgkeuzemenu dat het e-mailaccount bevat waarvoor u de autoresponder wilt maken
  2. Selecteer de optie Gebruikers bewerken
  1. Selecteer de naam van het account waar u de autoresponder wilt instellen
  1. Klik op de optie Mail forwarding-instellingen.
  2. Klik onder het gedeelte Verzenden, Automatisch antwoord op het selectievakje naast Ja, reageer met een bericht.
  3. Reageer in het tekstgebied onder ja, reageer met een bericht.Voer het bericht in dat u wilt verzenden als het geautomatiseerde antwoord.Houd er rekening mee dat u hier ook HTML-elementen kunt gebruiken.
  4. Zodra u tevreden bent met het bericht dat u hebt ingevoerd, kunt u op de knop Opslaan klikken.

Eenmaal opgeslagen, is de autoresponder op zijn plaats voor het e-mailadres of gebruikersnaam die u hebt geselecteerd. Houd er rekening mee dat deze autoresponder op zijn plaats blijft totdat u het selectievakje naast Ja uitschakelt, reageert met een bericht.

Geschreven door Michael Brower  /  juni- 22, 2017