Hostwinds Tutorials
Zoekresultaten voor:
Inhoudsopgave
Whmcs biedt ondersteuning voor personeelsaccounts en de pagina MANAGEMENTEN is waar u deze personeelsaccounts kunt toevoegen, verwijderen en anderszins beheren. Dit artikel gaat over de beschikbare opties en het proces van het beheren van personeelsaccounts in WHMCS.
De pagina Personeelsbeheer is te vinden via Setup -> Staff Management, waar u kunt kiezen welke sectie van personeelsbeheer u moet beheren.
Met de sectie Beheerder Gebruikers kunt u de gebruikers van de beheerders / personeelsbeheerders bekijken, toevoegen, verwijderen en anderszins beheren.
Alle huidige accounts worden op de hoofdpagina vermeld, opgesplitst in actief en inactief. De knoppen naast elke gebruikersinvoer zijn voor het respectievelijk bewerken en verwijderen van die gebruiker.
Om een beheerder toe te voegen, klikt u op de Nieuwe beheerder toevoegen knop, en u krijgt de volgende vorm aan:
De velden en opties op deze pagina zijn als volgt:
Dit is hetzelfde formulier dat aan u wordt gepresenteerd wanneer u een bestaande admin bewerkt.
Beheerdersrollen zijn groepen die u admin-gebruikers kunt toewijzen om machtigingen en beleid aan te passen in groepen in plaats van alle individuen. U kunt dit ook gebruiken om de exacte positie aan te duiden die de gebruiker zal zijn.
De eerste pagina in dit gedeelte bevat de bestaande beheerdersrollen en lijsten waarvan de beheerders lid zijn van elke groep en knoppen om de groep te bewerken of te verwijderen.
Whmcs biedt manieren om een nieuwe admin-rol te creëren door er een helemaal opnieuw te maken of een bestaande groep te dupliceren. De knoppen om elk type groepscreatie te initiëren, vindt u bovenaan de pagina.
Na het selecteren om een nieuwe rolgroep toe te voegen, wordt u eerst gevraagd om de groep te noemen. Geef het een naam die beschrijvend is van zijn taken en welke machtigingen het zal hebben.
Vervolgens wordt u gevraagd om te selecteren welke machtigingen u wilt dat gebruikers binnen de groep hebben. De naam van elke toestemming is beschrijvend van wat toestemming kan de gebruiker doen of openen.
U beperkt ook hun toegang tot rapporten en geeft aan welke soorten e-mails ze kunnen beheren.
Bij het selecteren om een bestaande rolgroep te dupliceren, zal het u vragen welke groep u wilt dupliceren en welke naam u wilt geven aan de nieuwe.Geef het een naam die beschrijvend is voor zijn taken en machtigingen.
U krijgt vervolgens dezelfde machtigingsselectiepagina aan als bij het maken van een nieuwe gebruiker, behalve dat deze vooraf wordt bevolkt met de waarden van de groep die u dupliceert. Wijzig de instelling als u dat wilt, en sla de instellingen op.
WHMCS biedt ondersteuning voor twee-factorauthenticatie (2FA) om de beveiliging op klant- en admin-accounts te vergroten. Wanneer een gebruiker inlogt met 2FA ingeschakeld, worden ze gevraagd om een andere vorm van identificatie met behulp van een tweede apparaat dan alleen hun gebruikersnaam en wachtwoord. Meestal wordt dit gedaan door een code naar een mobiele telefoon te sturen via SMS of met een eenmalige code die elke 30 seconden verloopt en regenereert.
Op de pagina met twee factor-authenticatie, krijgt u de mogelijkheid om klanten, admins of beide te forceren om 2fa in te schakelen de volgende keer dat ze inloggen als ze het niet al hebben.
WHMCS ondersteunt 3 soorten 2FA:
Whmcs biedt API-ondersteuning voor de ontwikkeling van applicaties van derden die vertrouwen op zijn diensten. Met de pagina API-inloggegevens kunt u rollen maken voor toegang tot specifieke componenten van de API en deze rollen toewijzen aan API-inloggegevens.
Voordat u API-inloggegevens kunt maken, moet u ten minste één API-rol maken bij het specificeren van uw inloggegevens WermissionsCredentials '
Om een API-rol te maken, selecteert u eerst het API-rollen tabblad en klikken op de green Maak een API-rol knop, en u wordt gevraagd om het volgende formulier:
Geef de rol een naam die beschrijft is van zijn taken of machtigingen, en u kunt een beschrijving geven om die taken en machtigingen in de diepte te beschrijven. Ga vervolgens door de verschillende categorieën in het paneel aan de linkerkant en selecteer welke machtigingen van die categorieën deze rol moeten hebben. De volledige referentiegids voor de API-oproepen is te vinden hier.
Nadat u ten minste één API-rol hebt gemaakt, kunt u nieuwe API-inloggegevens maken voor specifieke admin-gebruikers door naar de API-inloggegevens tabblad en klikken op de green Genereer nieuwe API-inloggegevens knop. Dit zal het volgende formulier oproepen:
Selecteer in dit formulier welke admin-gebruiker de referenties zijn voor, eventueel de inloggegevens een beschrijving geven voor hun taken of machtigingen en selecteer vervolgens welke API-rol (en) ze zouden moeten hebben (u kunt meerdere) selecteren. Dan klikken Genereren, en je krijgt de volgende informatie te zien:
Dit zijn de identifier en geheime sleutels die worden gebruikt om de toegang tot WHMCS 'API te verifiëren.U geeft deze aan de beheerder van de beheerder van de inloggegevens.
De identificatie en de geheime sleutel worden na dit scherm nergens opgeslagen of bekeken vanuit WHMCS. Zorg ervoor dat u ze kopieert en ergens anders opslaat voordat u deze doos sluit.
Geschreven door Hostwinds Team / augustus 31, 2018