Hostwinds Tutorials
Zoekresultaten voor:
Inhoudsopgave
Trefwoorden: Nameservers, DNS
Een van de meest voorkomende problemen die kunnen optreden na het kopen van een nieuw domein of het instellen van een nieuw domein is dat het niet is opgelost zoals deze in de browser zou moeten zijn. Dit kan ook optreden nadat de site al enige tijd is gehost, wat een probleem met de server aangeeft of waar de DNS wordt beheerd.
Het foutbericht kan variëren van browser tot browser, hoewel de meeste gevallen erg op elkaar lijken. Als de DNS bijvoorbeeld niet wordt opgelost voor het domein, kan deze een foutmelding geven die vergelijkbaar is met die hieronder.
Elk van de foutmeldingen toont met betrekking tot DNS niet beschikbaar of de server die niet wordt gevonden.
Step One: Het eerste gebied om te kijken wanneer deze fout wordt gezien, is als de DNS op passende wijze is ingesteld voor het domein. Een DNS-checker zoals LeafDNS kan eenvoudig worden gebruikt om dit te controleren. Begin door naar LeafDNS.com te gaan.
Stap twee: Van LeafDNS, voer uw domein in het lege tekstvak in. Dit zou zonder de HTTP:// en www. vooraan.
Stap drie: Klik Gaan om de DNS-lookup voor het domein te starten.
Stap vier: nadat de DNS-opzoek is voltooid, zal het enkele resultaten opleveren. Er is veel informatie verstrekt, hoewel slechts een paar gebieden om vooral te zoeken. Eerst staat bovenaan, gelabeld als de bovenliggende ns-tests, en heeft een paar verschillende manieren die het kan uitzien, wat verschillende oorzaken van het probleem suggereert.
Als u een foutmelding ziet die vergelijkbaar is met het bovenstaande, zijn er een paar verschillende oorzaken. De meest voorkomende is dat het domein niet is geregistreerd. Zorg ervoor dat het domein dat u hebt ingevoerd correct was en probeer het opnieuw. Als dezelfde fout verschijnt, kunnen er geen nameservers zijn die zijn ingesteld met uw registrar voor het domein.
Voor domeinen die zijn geregistreerd via Hostwinds, kan dit worden gedaan in het klantengedeelte met behulp van deze gids hier.
Als LeafDNS Toont vergelijkbaar met hierboven, dit kan een aantal verschillende gebeurtenissen betekenen. Wanneer deze fout wordt weergegeven, bevestigt u dat de genoemde nameservers correct zijn voor uw service. U kunt ook de vermelde IP-adressen gebruiken om te bevestigen dat ze naar de juiste server verwijzen.
Na het bevestigen van de nameservers zijn correct ingesteld, of de DNS-server voor het domein wordt geconfronteerd met problemen, of het domein is niet toegevoegd aan de configuratie van de server.Als u de Cloud DNS-manager gebruikt voor de DNS van uw domein, hebben we hier een gids om hier in te stellen.
Als u onze Cloud DNS-manager niet gebruikt voor de DNS van het domein, moet u ervoor zorgen dat de DNS-service actief is. Bij Managed Services zal ons team graag helpen bij het controleren van dit voor u.
Als u groen of geen foutmeldingen ziet met het OOPTER NS-tests-gebied, gaat u verder met de onderstaande stappen voor het verdere probleemoplossing.
De volgende plaats om te kijken, is het onderste gedeelte LeafDNS gelabeld www-tests.Terwijl de test alleen op zoek is naar een record van 'www.example.com' met je domein, kan dit helpen te weten dat er ook geen record is.Zorg in dit geval ervoor dat er een geldig is met het IP-adres van uw server en ten minste een CNAME of een record voor 'www' die naar hetzelfde wijst.
Als u onze Cloud DNS Manager, we begeleiden een aantal basisrecords op te zetten, inclusief www hier.
Eenmaal correct ingesteld, moet het vergelijkbaar zijn met het onderstaande beeld.
Als het domein nog steeds niet wordt opgelost, zijn er nog een paar acties die kunnen worden uitgevoerd. De kans bestaat dat als u de naamservers voor het domein heeft ingesteld, deze nog niet op uw locatie wordt gepropageerd. Dit kan vanwege DNS-propagatie.
Als de naamservers meer dan 48 uur geleden zijn bijgewerkt, kunt u het proberen het wissen van de lokale DNS-cache op uw computer.
Geschreven door Hostwinds Team / april 8, 2019