Hostwinds Tutorials
Zoekresultaten voor:
Inhoudsopgave
Als uw e-mail met succes doorloopt naar de mailserver van uw ontvanger, lijkt de e-mail zelf te worden gefilterd in hun spammap, er kunnen verschillende redenen zijn met waarom.Deze handleiding gaat over de verschillende mogelijke redenen en hoe u ervoor moet zorgen dat uw e-mail zo geverifieerd is en verifieert dat uw IP niet wordt geblokkeerd en hoe te testen als de inhoud van uw e-mail zelf wordt gemarkeerd als spam.
Veel moderne mailservers gebruiken drie verschillende DNS-records om te helpen valideren dat de bron van een e-mail authentiek is en niet wordt vervalst.
Deze DNS-records zijn SPF-, DKIM- en DMARC-records. Alle drie zijn TXT-records die op elk domein kunnen worden ingesteld.
Het hebben van deze records op de DNS van uw domein helpt de e-mailservers verder te verifiëren dat de bron van een postartikel legitiem is.
Het kan ook helpen ervoor te zorgen dat de RDNS voor uw IP-adres is ingesteld op het primaire domein dat wordt geserveerd van dat IP-adres.
SPF-records zijn TXT-vermeldingen die specificeren welke servers een e-mail kunnen verzenden voor uw domein, geïdentificeerd door hun IP-adressen.
CPANEL / WHM bevat ingebouwde hulpmiddelen om SPF-records voor uw domein (s) te genereren en in te stellen. U vindt de installatie-instructies voor die in dit artikel:
SPF- en DKIM-records instellen
DKIM-records zijn TXT-vermeldingen die een openbare sleutel opgeven waarop al uw uitgaande e-mail wordt ondertekend met.Wanneer de e-mailserver van de ontvanger de e-mail ontvangt, vergelijkt het de ondertekende post tegen uw openbare sleutel, en zorgt ervoor dat de e-mail niet is gewijzigd tussen verzonden en ontvangen.
CPANEL / WHM bevat ingebouwde hulpmiddelen om DKIM-records voor uw domein (en) te genereren en in te stellen. U vindt de installatie-instructies voor die in dit artikel:
SPF- en DKIM-records instellen
DMARC Records zijn TXT-vermeldingen die ervoor zorgen dat de authenticatie wordt geleverd door bestaande SPF- en DKIM-records voor uw domein (en). Een opgerichte DMARC-record zal helpen bij het blokkeren van e-mail die niet wordt geverifieerd door de SPF- en DKIM-normen.
U kunt de installatie-instructies voor DMARC-records in dit artikel vinden:
rDNS (of Reverse DNS) doet in principe hetzelfde als normale DNS, maar dan omgekeerd: wijs een geassocieerd domein toe aan een IP-adres. Wanneer de rDNS niet overeenkomt met uw IP / domein, kan dit soms leiden tot problemen met de bezorging van e-mail.
Het wordt sterk gesuggereerd om ervoor te zorgen dat de RDNS voor uw IP-adres is geconfigureerd naar de hostnaam van uw server of het primaire domein dat wordt geserveerd van dat IP-adres.
U kunt de rDNS-configuratie-instructies voor Hostwinds-services in dit artikel vinden:
Hoe rDNS instellen?
Als iets van de inhoud die onze / geserveerde / geserveerde IP-adres is verzonden, is gemarkeerd als spam of anderszins illegitieme e-mail, is de reputatie van uw IP-adres mogelijk verminderd en werd het IP geplaatst op een postblacklist (RBL). Als uw IP op de zwarte lijst staat, moet u een Delisting-aanvraag indienen bij de onderhouder van het RBL-IP-adres.
Er zijn verschillende tools beschikbaar om te testen of een IP / domein wel of niet op een RBL wordt gevonden:
En tools om de reputatie van een IP-adres te testen:
Zelfs als u alle DNS-vermeldingen hebt geconfigureerd en uw IP-adres nergens op de zwarte lijst staat, kan e-mail soms nog steeds als SPAM worden gedetecteerd, puur door de inhoud van de e-mail.
Dit kan vaak het geval zijn met geautomatiseerde of frequente en vergelijkbare berichten worden verzonden (bijvoorbeeld items zoals nieuwsbrieven).
Er zijn verschillende hulpmiddelen beschikbaar waar u een kopie van uw e-mail kunt verzenden die de inhoud van uw mail accepteert en analyseert om te zien hoe 'Spammy' wordt gescoord als, evenals een uitsplitsing van welke delen van uw e-mail scorenNou, en welke delen zijn niet:
Geschreven door Hostwinds Team / maart 7, 2019